Land Rover Defender 110 SOV
Terénní automobil Land Rover Defender 110 upravený pro potřeby 601. skupiny speciálních sil z Prostějova. Vozidla byla 601. skss bojově nasazena v roce 2006 během mise Enduring Freedom v Afghánistánu. Celkem bylo postaveno pět vozidel SOV. Jedno z nich bylo 4. října 2006 během bojových operací zničeno, když se patrola 601. skupiny speciálních sil dostala do léčky Tálibánců. Nepřátelská palba z kulometů a RPG jdoucí z nedaleké vesnice při tom zasáhla české SOV. Střepinami z RPG byl raněn velitel patroly npor. Tomáš Krampla, který i "přes vážné zranění dál vedl palbu proti nepříteli, dokázal jednotku přeskupit a přejít do protiútoku. Svým hrdinským činem, rychlým a rozhodným jednáním zabránil ztrátám na životech a zasloužil se o bojový úspěch."
(citováno z důvodů udělení Medaile za hrdinství npor. Kramplovi)
Osádka vozidla sestává ze tří osob. Během operací v Afghánistánu byla část z nasazených SOV vybavena sedadlem pro čtvrtého muže umístěným v zadní části vozu.
Hlavní výzbroj vozidla tvoří buď těžký kulomet DŠK vz. 38/46 ráže 12,7 mm, nebo granátomet AGS-17. Před sedadlem spolujezdce je montován kulomet PKB ráže 7,62 mm. Další výzbroj tvoří až čtyři pancéřovky RPG-75 a osobní zbraně osádky.
Vozidla SOV, přezdívaná "Kovboj", byla ve výzbroji 601. skupiny speciálních sil nahrazena automobily SOV II. Takto uvolněné SOV byly zhruba na podzim roku 2007 předány 2. výsadkové mechanizované rotě ze sestavy 43. výsadkového mechanizovaného praporu z Chrudimi.
Technicko-taktická data
Celková hmotnost: 3 950 kg
Osádka: 1 + 2
Rozměry:
- délka: 5 215 mm
- šířka: 1 965 mm
- světlá výška: 205 mm
Brodivost: 600 mm
Maximální povolená rychlost: 125 km/h
Zdroje:
Terénní automobil Land Rover Defender 110 upravený pro potřeby 601. skupiny speciálních sil z Prostějova. Vozidla byla 601. skss bojově nasazena v roce 2006 během mise Enduring Freedom v Afghánistánu. Celkem bylo postaveno pět vozidel SOV. Jedno z nich bylo 4. října 2006 během bojových operací zničeno, když se patrola 601. skupiny speciálních sil dostala do léčky Tálibánců. Nepřátelská palba z kulometů a RPG jdoucí z nedaleké vesnice při tom zasáhla české SOV. Střepinami z RPG byl raněn velitel patroly npor. Tomáš Krampla, který i "přes vážné zranění dál vedl palbu proti nepříteli, dokázal jednotku přeskupit a přejít do protiútoku. Svým hrdinským činem, rychlým a rozhodným jednáním zabránil ztrátám na životech a zasloužil se o bojový úspěch."
(citováno z důvodů udělení Medaile za hrdinství npor. Kramplovi)
Osádka vozidla sestává ze tří osob. Během operací v Afghánistánu byla část z nasazených SOV vybavena sedadlem pro čtvrtého muže umístěným v zadní části vozu.
Hlavní výzbroj vozidla tvoří buď těžký kulomet DŠK vz. 38/46 ráže 12,7 mm, nebo granátomet AGS-17. Před sedadlem spolujezdce je montován kulomet PKB ráže 7,62 mm. Další výzbroj tvoří až čtyři pancéřovky RPG-75 a osobní zbraně osádky.
Vozidla SOV, přezdívaná "Kovboj", byla ve výzbroji 601. skupiny speciálních sil nahrazena automobily SOV II. Takto uvolněné SOV byly zhruba na podzim roku 2007 předány 2. výsadkové mechanizované rotě ze sestavy 43. výsadkového mechanizovaného praporu z Chrudimi.
Technicko-taktická data
Celková hmotnost: 3 950 kg
Osádka: 1 + 2
Rozměry:
- délka: 5 215 mm
- šířka: 1 965 mm
- světlá výška: 205 mm
Brodivost: 600 mm
Maximální povolená rychlost: 125 km/h